Glad med en god svingom!

0
41
glæde ved svingom

Dans får dit liv til at føles godt og sjovt. Nogle gange kan det berige dit humør. Dette er også grunden til, at mange mennesker kan lide at danse i mellemtiden. Du ved en ting, at vores forfædre har malet deres hulvægge med billeder af forskellige dansetrin. Du kan se virkningen af ​​dans, selv hos babyer, som de instinktivt flytter i tide til musikken. Dans føles altid godt, men nogle samfund forbyder det. For at vide, hvordan man bliver glad mens man danser, skal du fortsætte med at læse dette stykke. Denne enkle fysiske aktivitet kan løfte humøret. Mens det ser ud til, at dans stimulerer din fysiske og følelse med andre kognitive og sociale elementer til det.

Danseudgivelse endorfiner

Når du danser, kan det betragtes som andre former for træning, og dette hjælper med til at få en langt større frigivelse af endorfiner. Og det forbinder også med følelsescentret i hjernen. Dans beder om en følelsesladet frigørelse hos mange mennesker. Det er ofte den ukomplicerede lykke, og mens det for nogle kan få dem til at græde. Dansende katartik ved at give slip på ophængt følelser. Mens de lavede eksperimenter, har forskere bevist, at de kognitive fordele ved at danse. Forskere har taget en gruppe mennesker og sendt hver af dem til et laboratorium, hvor der blev spillet musik i fem minutter. Derefter måtte hver vælge mellem tre muligheder. Først skulle de sidde og lytte roligt til musikken. For det andet at cykle på en motionscykel, mens de lyttede og for det tredje at stå op og danse. Endvidere fik alle kognitive opgaver til at udføre før og efter.

Dancing får dig til at føle dig levende

Mange læger havde foreslået, at de, der valgte at danse, havde forbedret deres problemer med at løse problemer. Og fra undersøgelsen har lægen fundet, at stemningsniveauerne for dansen steg op. Så det hedder, at dans sammen med musikken i et par minutter kan øge lykken, og det forbedrer også kreative tankemønstre. Det ser ud til, at dans forbedrer den rumlige bevidsthed såvel som at hæve hjerterytmen og samtidig medføre frigivelse af føles gode endorfiner i blodbanen. En af fordelene er, at det hjælper med at reducere niveauerne af cortisol, der kendes som et stresshormon. Dansingen får hjertet og lungen til at pumpe og hjælper med at frigøre kroppen, hvilket er noget, vi har tendens til at gøre i disse dage.

Opret forbindelse med andre

I denne moderne livsstil har vi følt os frakoblet fra vores kroppe. Årsagen er enkel, da vi bruger vores tid på at sidde ned og tilslutte den avancerede teknologi, såsom at se tv og spille videospil. Nu spiller de små børn ikke engang uden for deres hjem, men de bare simpelthen sidder på deres sted og spilder deres dyrebare tid. Og en anden budfordel ved at danse er, at det hjælper dine sociale elementer. Det er også videnskabeligt bevist, at dans hjælper til social binding. Mens du danser til en takt alene, er synkroniseringen med andre mennesker og betragtes som den mest magtfulde måde for mennesker at oprette forbindelse på. Dans kan nydes når som helst og når som helst.

Balletdans og den ideelle alder til at starte den

Den bedste alder til at begynde at lære balletdansen er omkring 7 til 10 år. Det afhænger også af barnets modenhed, da ballet kræver meget koordination og smidighed. Den grundige disciplin af dansereglerne skal forstås tydeligt af eleverne. Balletdans kræver yderligere en enorm øvelse, og barnets udholdenhed tæller også. Hvis balletdansen betragtes som en professionel karriere, kan den bedste alder være 7 eller endog tidligere og forlænges til 9 år for at blive bekendt med den.

Dans er den mest fascinerende kunst og giver danseren enorm glæde, uanset om den læres til en professionel karriere eller bare for at have det sjovt. Det afhænger heller ikke af dansen, uanset om det er klassisk form, ballet, break-dance, folkedans eller anden dans! Så gå på dans!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here